Można by zapytać po co robić animację maszyny skoro można nakręcić film? Tak to prawda można nakręcić film, ale jeśli chcemy, aby film był na odpowiednim poziomie, będzie to trudne i kosztowne.

Aby wykonać dobrej jakości zdjęcia musimy  przygotować scenę, przetransportować maszynę do odpowiedniego pomieszczenia, ustawić światła, odpowiednio skadrować. Jak by tego było mało maszyna musi być w idealnym stanie, czysta, możliwie bez uszkodzeń na powierzchni. Krótko mówiąc musi się dobrze prezentować, bo kto chce mieć w filmie reklamowym zniszczony produkt. Dużo tańszym i pewnym rozwiązaniem jest zrobienie animacji 3d. Nie musimy się przejmować transportem, sceną, ekipą filmową ani przekroczonym budżetem. Wszystko odbywa się w studio w wirtualnym świecie za sprawą grafików 3d. Laser Mitsubishi to kolejna duża animacja nad którą pracowaliśmy, a jak przebiegały prace opisze poniżej.     

                                                                                                                                                                 
W przeciwieństwie do animacji o gazie łupkowym laser wymagał stworzenia tylko czterech  obiektów o dosyć prostych kształtach dlatego etap modelowanie przebiegł szybko i sprawnie.
 
Obudowa maszyny- w trakcie modelowania.

obudowa-lasera

 

Ukończony model- Widok w trybie siatkowym.

tryb-siatkowy

 

Ukończony model- Widok w trybie z teksturami.

Gotowy model z teksturami

 

Kiedy model był już gotowy mogliśmy zająć się animacją. Jak pisałem wyżej jest to maszyna tnąca, dlatego najistotniejszą rzeczą w filmie było pokazanie jej podczas pracy. Maszyna wyposażona jest w laserową głowicę tnącą, która może poruszać się w trzech płaszczyznach i wykorzystywana jest do cięcia blach oraz płyt  metalowych. Głowica maszyny potrafi wycinać elementy z ogromną szybkością, co widać na filmie pod artykułem. Prędkość poruszania się głowicy w animacji odpowiada rzeczywistej prędkości z jaką maszyna pracuje. Poza animacją głowicy do zrobienia pozostała nam bardzo uproszczona animacja postaci oraz animacja kamer. Przez ten proces przeszliśmy gładko i sprawnie podobnie jak przez etap modelowania. Skoro animacja była już gotowa przyszedł czas na teksturowanie i rendering. Poniżej zamieszczam kilka gotowych renderów.

render pokazuje maszyne z przodu

render lasera widok z boku

render zbliżenie z lewej strony

 

render pulpitu sterowania

 

 

Praca nad animacją prowadzona była w dosyć komfortowych warunkach ponieważ nie mieliśmy sztywnego deadline a jedynie luźne ramy czasowe. Mimo tego jednak cały film ukończyliśmy w ciągu miesiąca. Poniżej można obejrzeć efekty naszych starań.

 

 

Możemy pracować dla Ciebie Masz ciekawy pomysł, lub wizję produktu? Skontaktuj się z nami.

Napisz do nas.