Ekspres do kawy

Każdy obiekt tworzony w grafice 3d podlega podobnemu procesowi produkcji. Jak napisałem w poprzednim artykule składa się na niego modelowanie, teksturowanie, animacja oraz rendering.

Dokładnie ten sam model  pracy zastosowany był w trakcie projektu „Ekspres do kawy” Pierwszym etapem było modelowanie do którego użyliśmy programu Lightwave 3d . Poniżej mogą Państwo zobaczyć jak wygląda model oraz jego siatka podczas modelowania.

siatka-modelu-3d

 

Model ukończony i  gotowy do dalszej produkcji.

Ukończony model ekspresu

 

Poniższy obrazek przedstawia ustawienie obiektów oraz świateł w scenie w programie Blender 3d, w którym docelowo obiekt będzie wyrenderowany. Na tym etapie scena wymaga ustawienia wielu parametrów i stworzenia materiałów dla powierzchni obiektów.

Ustawienie obiektów i światła w scenie

 

A tu od lewej strony wyrenderowany obiekt z oświetleniem, ale bez tekstur. Z prawej strony finalny render. Jak widać ustawienia, o których pisałem wyżej czyli światła, materiały, kadr, mimo iż wymagają poświęcenia sporej ilości czasu, to finalny efekt nam to rekompensuje.

obiekt-wyrenderowany

 

Produkcja:         Altaria studio
Modelowanie:     Bartłomiej Bugajski
Rendering:        Tomasz Jaworski
Software:          Blender 3d,  Lightwave 3d

Możemy pracować dla Ciebie Masz ciekawy pomysł, lub wizję produktu? Skontaktuj się z nami.

Napisz do nas.